De laatste Alpha les: “Geneest God nu nog steeds?”


Geplaatst op uur door Mario | 2 reactie(s) | 627x bekeken
De laatste Alpha les: “Geneest God nu nog steeds?”

Komende tijd lopen we mee met Mario, die als ongelovige een Alpha Cursus doet. Hoe beleeft hij een Alpha Cursus en wat vindt hij ervan?

Een les over genezing van God. Voor iedereen is het anders, iedereen denkt er het zijne over. Jezus is voor ons gemarteld om zo ons lijden op zich te nemen. God/Jezus geneest. Ook nu nog in deze tijd.

In de gesprekken kwam naar voren dat, vooral zieke, mensen niet voor zichzelf bidden om genezing. Wel voor anderen, maar voor zichzelf hebben ze daar moeite mee. Vinden het soms egoïstisch om voor zichzelf genezing te vragen. Ook ik bid niet voor genezing, alle medebewoners op het Zeehos mogen wat mij betreft genezen worden, maar voor mezelf zou ik niet om genezing vragen. En toch is dat krom, volgens de redenatie van de leraren van de Alpha cursus. Zei zeggen: "Jullie nemen wel aan dat Jezus voor jullie zonden is gekruisigd, maar dat Jezus is gemarteld om jullie lijden op zich te nemen en dat jullie om genezing mogen vragen, daar willen jullie niet aan." En daar zit best wel iets in. Jezus nam mijn zonden op zich en daar ben ik blij mee, maar dat Jezus mijn ziekte wil genezen, dat neem ik dan om de één of andere reden weer niet aan. De grootste reden is misschien ongeloof. Of "het me niet kunnen voorstellen dat het zou kunnen", zou niet weten hoe het moet voelen om opeens genezen te zijn. Ik zat zo te denken, tot ik een ingeving kreeg. Ik dacht en sprak hardop en de anderen werden er stil van. "Misschien nemen we de ziekte te letterlijk, maar geneest God/Jezus mij nu wel, door mij Hem te laten leren kennen, op een Alpha cursus te sturen en mij het Licht te doen zien. Is de ware genezing de toetreding tot de Nieuwe Wereld." Ook dit blijkt een vorm van genezing te zijn, al geneest God/Jezus mensen ook letterlijk van hun ziekte. Het is en blijft een moeilijk onderwerp, dat werd ook vaak gezegd die avond.

Het was de laatste les alweer. Jammer, ik heb er veel van opgestoken en ben blij dat ik de Alpha cursus gevolgd heb. Ik kon een half jaar geleden ook niet bedenken dat het zo zou lopen. Ik schopte tegen het geloof, Jezus was de tovenaar van het sprookjesboek de Bijbel. En nu... nu weet ik wie Hij is, ik heb hem aangenomen in mijn leven. Heb een doopdienst bijgewoond, zing opwekkingsliederen en voel me blij met God. Ik heb het Licht gezien, mijn zonden en een hoop uit mijn verleden bij het kruis gelegd en het niet meer op me genomen. Jezus heeft de weg naar God voor me vrij gemaakt. Ik ga ook zeker nog eens naar de Baptistengemeente en diensten bezoeken, mijn Bijbel lezen en wie weet nog eens een cursus volgen. Ik vond het een mooie cursus en ik zou het andere ongelovigen ook aanraden. Wat begon als grap heeft een ommekeer in mijn leven gebracht, daar ben ik heel dankbaar  voor.

Reacties

MarieElise's avatar

Ik ben zo blij voor je Mario smile

Geplaatst door MarieElise op 23 april 2012 12:24:42

Qwilo's avatar

Praise the Lord =D!

Geplaatst door Qwilo op 23 april 2012 13:19:45

Reageer

Om te reageren op dit bericht moet je een SetFire account aanmaken of inloggen!