Winners In Disguise


Geplaatst op uur door Herfstvlinder | 0 reactie(s) | 186x bekeken
Winners In Disguise

Als christen kun je je soms behoorlijk stom voelen. Een buitenbeentje. Een freak. Een loser. Zeker in een tijd waarin je jezelf in de etalage van Instagram zo mooi mogelijk moet laten zien (met of zonder duckface), waar sexting normaal is en alle stemmen op TV, Youtube of Netflix je laten weten dat je pas oké bent als je seks hebt, een grote mond hebt of eruit ziet als Ariana Grande of Demi Lovato.

Denk niet dat ik een preek ga houden over `what would Jesus do.’ Integendeel. Om maar eens met Rikkert Zuiderveld te spreken: “Veel christenen laten zich tegenwoordig bij elke beslissing leiden door de vraag ‘What Would Jesus Do?’. Dat leek mij een goed idee, maar toen vroeg de autoverkoper mij of ik verwarmde buitenspiegels wilde.”

De vraag is: moet je als christen maar als een loser door het leven gaan? Het antwoord is: nee! Sterker nog, hoe je je ook voelt; je bént geen loser! De apostel Paulus riep het in al zijn outcast zijn uit (en hij was nogal vreemd, hij had zijn eigen volk tegen zich in het harnas gejaagd door achter die rebelse Jezus aan te gaan, en maakte de heidenen pissig door over diezelfde Jezus door te blijven emmeren): “In dit alles zijn wij méér dan overwinnaars, door Hem die ons heeft liefgehad?” (Romeinen 8:37)

Oké, dan toch maar in dat `Tsjakka-geloof’ stappen? Heel hard AMEN roepen? Net zo hard proclameren (=hardop uitspreken) tot je er zelf ook in gelooft? Nee. Geloof is geen kunstje. God geen Emil Ratelband. Gevoel is maar gevoel, maar Gods woord is vast en zeker, en houdt voor altijd stand. En dat Woord zegt het: Je bent geen loser, maar overwinnaar!
Betekent dat, dat je in dit leven dan altijd succesvol moet zijn en omringd door vrienden, fans en volgers? Het zou kunnen, misschien. Maar reken er maar niet te hard op. Waar je wel op kan rekenen, is dat Jezus naast je loopt. En dat er over de hele wereld nog veel meer van die zogenaamde losers rondlopen, van die winners in disguise. Dus, join the club! Losers in Christus bestaan niet!

Reacties

Reageer

Om te reageren op dit bericht moet je een SetFire account aanmaken of inloggen!