Alpha cursus, les 7: Hoe leid God ons?


Geplaatst op uur door | 1 reactie(s) | 791x bekeken
Alpha cursus, les 7: Hoe leid God ons?

Komende tijd lopen we mee met Mario, die als ongelovige een Alpha Cursus doet. Hoe beleeft hij een Alpha Cursus en wat vindt hij ervan?

Voor het eerst vind ik het moeilijk om een blog te schrijven over de Alpha cursus. Dat komt omdat de les, voor mijn gevoel, nogal saai was. Elke week leidt een andere man of vrouw die de Alpha cursus geven, de les in. En deze keer was het wel een heel saaie verteller. Terwijl het onderwerp juist zo mooi vertelt zou kunnen worden. Want God leidt ons op vele manieren. Allereerst door Zijn Woord in de Bijbel, daarom moeten we die dus ook vaak lezen. Maar God leidt ons ook door gedachten (d.m.v de Heilige Geest) en God leidt ons door andere mensen. Mensen kunnen je ook een bepaalde richting in sturen. Helaas werkt de Duivel ook op die manier, dus je moet voor jezelf wel nagaan of het wel van God komt.

God leidt ons, maar Hij leidt ons ook op voor een doel. Het doel om Hem, de Goede God, te eren tot in de eeuwigheid. Dat is ons doel in de hemel. Om zover te komen, moet je eerst Jezus aannemen, dat Hij voor de zonden aan het kruis gestorven is. Zonder dat, komt het niet goed. Pas als je Jezus hebt aangenomen, dan kan God pas echt met je aan de slag. Hij gaat je veranderen, Hij leidt je en leidt je op tot aanbidding.

Persoonlijk zie ik tegen dat opleiden wel op. Wil ik wel God eeuwig aanbidden ? Een vraag die ik bij de andere cursisten eigenlijk niet hoorde. Eigenlijk hoor ik christenen nooit die vraag stellen. Die zijn vol van God en enkel lof sprekend over Hem. Dat mis ik bij mezelf nog. Misschien heb ik wel te lang en te vaak tegen het geloof geschopt en kan ik me daarom er nog niet in vinden. Ik weet het niet. Maar nu ik Jezus heb aangenomen, zal het vast wel een keer komen. God gaat nu ook met mij aan de slag.

Hij heeft me tenslotte ook zo ver geleidt dat ik, mede door werk van mensen, bij de Alpha cursus terecht ben gekomen. En dat ik toch over een drempel ben gestapt en Jezus (weer) in mijn leven heb toegelaten. En mede door werk van mensen, ben ik toch gaan lezen in de Bijbel. Dus dat bewijst wel dat God mensen leidt.

Volgende week mis ik helaas een les, komt omdat ik naar mijn moeder ga, vanwege de Paasdagen. Wel jammer, want dat wordt een interessante les, over hoe je het Kwade kan weerstaan. Maar goed die mis ik dan helaas. Dus de volgende blog komt pas over 14 dagen.

Reacties

Qwilo's avatar

Heej, goed om te horen.
Ikzelf was ook een lange tijd niet zo ‘hallelujah’-achtig, maar dat verschilt nogal bij mij. De ene keer ben ik meer vervuld met de Geest dan de andere keer, hoe meer vervulling destemeer ik God wil loven en prijzen. Ik weet zeker als jij het Goede Pad blijft bewandelen dat je die kant ook steeds meer op zal gaan smile!

Gods zegen

Geplaatst door Qwilo op 11 april 2012 15:12:45

Reageer

Om te reageren op dit bericht moet je een SetFire account aanmaken of inloggen!