De Heilige Geest


Geplaatst op uur door Rommel | 2 reactie(s) | 726x bekeken
De Heilige Geest

Komende tijd lopen we mee met Mario, die als ongelovige een Alpha Cursus doet. Hoe beleeft hij een Alpha Cursus en wat vind hij ervan?

Donderdag was de les over Hoe te geloven? Het kwam er op neer dat zodra je Jezus Christus aanneemt en Hem wilt volgen, je de Heilige Geest ontvangt. Over de Heilige Geest hebben we zaterdag een hele dag les gehad.

Om 10 uur begon de les, opening met gebed en opwekkingsliederen en daarna een korte inleiding over de eerste dagdeel. Helaas waren er van de twee groepen die we hebben, maar drie mensen aanwezig. En zeven mensen van de begeleiding. Ondanks of juist daardoor, dat werd het een hele mooie dag. Hoe de dag verliep en de lessen gingen, laat ik even achterwege. Ik wil jullie gewoon vertellen wat ik vandaag ervaren heb, mijn (soort) getuigenis.

Toen ik elf jaar was, heb ik God weggestuurd, uit boosheid, omdat Hij me niet gaf wat ik op dat moment zo hevig verwachtte en naar verlangde. Dat alles had met mijn hartafwijking te maken. “Ga maar weg God !! Ik doe het voortaan wel alleen, ik kan makkelijk zonder U!!” Ik zocht mijn heil in de sprookjes in Fantasia, het onbegrensde rijk der fantasieën. Ik vond daar mijn troost en rust. Toen kwam mijn eerste en meest belangrijke hartoperatie. Een keuze tussen twee kwaden, dood op de operatietafel of dood door een hersenbloeding met alle gevolgen van dien. Ik koos voor de operatie en er gebeurde een wonder, ik werd “beter”. Die eer schreef ik God niet toe, maar een wezen uit Fantasia. Toen ik “beter” was, beter dan ooit daarvoor, kwam mijn seksualiteit ten openbaring. Ik hield van jongens, ik was (en ben) weer anders dan anders. Ik heb de weg bewandeld van de seks, lust, prostitutie met mannen, ik ben door het duistere duister gegaan.

Toen ik zevenendertig was vond een hulp het nodig dat ik eens wat christelijker zou worden en raadde mij Ronduit aan van de EO. Daar heb ik vijf jaar lang, wat afschopt en dwarsgelegen over het geloof. Maar ergens binnenin ging er wel iets open. Toen kwam Setfire en daar werd ik, gedeeltelijk gewild en gedeeltelijk ongewild, op de rails gezet. Ik kreeg een schop onder mijn kont en ging Alpha cursus doen. En daar heb ik Jezus weer aangenomen, is een last van me afgevallen en het leerproces gaat nog altijd verder.

Vandaag heb ik geleerd dat ik vanaf het moment dat ik God wegjoeg en zei dat ik het wel alleen zou redden, ik al die jaren tezamen met de Heilige Geest gehandeld heb. Door Ronduit en Setfire, heb ik geleerd dat God ondanks dat ik hem wegstuurde, altijd bij me is gebleven. God was in de sprookjes, God was in Fantasia. God werkt zelf ook als Fantasie, scheppend, Het Woord creëert en daarom was Hij bij me.

Jezus was een enorme belemmering voor me. Zijn lijdensweg was niet zwaar in mijn ogen. Mijn lijdensweg met ziekte was zwaarder, zelfs mijn homoseksualiteit verbond ik aan Jezus. Doordat anderen met Bijbelteksten smeten als weerwoord voor mijn homoseksualiteit, ontstond er een barrière tussen Jezus en mij. Maar op Alpha leerde ik dat jezus alle zonden vergeven heeft, echt vergeven! (ongeacht of homoseksualiteit nu wel of geen zonde is) En ziekte is geen zonde, maar Jezus is er ook voor hen, ook al voelt ziekte soms als zonde tegenover Jezus. Ik mag er zijn van Hem, ik ben een kind Gods!! De Heilige Geest heeft me al die jaren geleidt, als een gids, die weet waar mijn bestemming is. Vanaf vandaag zijn we weer met ons vieren, God de Vader, Jezus Christus de zoon, de Heilige Geest en ik: Mario!!

Reacties

Lewistrick's avatar

Supertof om te lezen weer. Mooi om ook langs deze weg te zien dat God zo groot is.

Geplaatst door Lewistrick op 03 maart 2012 19:12:52

Herfstvlinder's avatar

Mario man, wat een open en rechtdoorzee verhaal. Heel echt en aangrijpend, mooi hoor! grin

Geplaatst door Herfstvlinder op 03 maart 2012 19:27:21

Reageer

Om te reageren op dit bericht moet je een SetFire account aanmaken of inloggen!